Töredékek

Ez a blog azértjött létre, hogy egyfajta közös gondolatláda legyen, tele mély gondolkodású emberek gondolataival, tapasztalataival. Nem az a fajta ezotéria folyik itt, amit a legtöbb/és még egyre több/ ilyen helyen látok. Itt nem különleges képességekről van szó. Ez a józan ész és az őrület határán egyensúlyozó, teljes és tudatos gondolkodásra törekvő eszmecserék helye.

Aktív témák

  • Corine (törölt): talán egyszer megint özönleni kezdenek. :D sőt biztos... sok mindent élsz majd még át, és sok mind... (2012.09.13. 18:51) The End
  • euro_állás: Sajnos ez mindig így volt és mindig is így lesz valószínűleg, hacsak be nem következik egy gyökere... (2012.01.08. 18:37) Nyomda
  • Nefer11: @Nefer11: széttttírom magam akkor hát kezdem, de majd későbbb :) (2009.11.09. 17:10) ÜZENŐFAL
  • Totu Töredék: Biz. :) Nem mondtam, hogy eltávolodtam a blogtól, csak a tartalom frissülését adtam a TI kezetekb... (2009.10.23. 09:52) Kryon rovat I.
  • Totu Töredék: biz. tégy nekem egy szívességet: posztolj. :) Látom, hogy van mit megosztanod. Ha azt látom, hog... (2009.10.09. 14:05) Az ember
  • biz: Pontosan ezt érzem én is mint te Totu!Az a legnagyobb bajom,hogy ebben az anyagias világban nem tu... (2009.10.09. 09:30) Amikor már nem a fent és a lent jelenti a küzdelmet...
  • biz: Sajna nem tudom pontosan ki,de azt mondta hogy amikor olyan álapotba kerülsz amikor semilyen érzés... (2009.10.06. 10:02) Körbetekintés

Címkék

Elemek - hármat a négyből

2009.08.12. 14:08 | Totu Töredék | 5 komment

Föld, víz... és a most a tűz.

 

Pusztíthatnékom van. Mindent és mindenkit. Persze ez alatt csak azokat kell érteni, amik az elmém fókuszában vannak. Negatív tulajdonságok, lehetetlen vonások, felesleges eszmék, és még sok más.

Érdekes érzés, ahogy az ember különböző szakaszokat él meg, különböző elemekkel lehet leírni a létét. Az enyémet legalábbis (és azért E/3, mert az egó és ő nem ugyanaz)...

 

Például halványan, de érzem, hogy volt olyan, amikor a szél volt az én elemem... ennek jópár éve. 4 biztos van. Aztán jött a föld, erre halvány elképzeléseim vannak, hogy ez mit is jelenthetett nekem. Aztán a legutóbbi a víz, ennek a tanulságai vannak most bennem a legélénkebben.

És ahogy most belépek egy új egységbe, úgy szélesedik ki a tárházam kettőre. Egy ideig. Aztán megint kezdődik elölről... vagy sem. Ezt még nem tudnám megmondani. Talán igen, de akkor mindenképp egy másik szinten, másik dimenzióban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://shards.blog.hu/api/trackback/id/tr331305113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortis 2009.08.12. 19:29:04

Sokat ehhez nem tudnék mondani , az ugrott be , hogy ezek elkülönített állapotok . Az az érdekes ebben , hogy az emberek legnagyobb része folyamatos váltakozásban éli ezt meg , talán napról napra , vagy óráról órára . Te pedig az életed különböző időszakaira bontod le . Hmm bajon mi jön a tűz után ? Ismétlés , körforgás , vagy valami egészen új , egészen más ? Hmm képzeld el , vajon össze lehet gyúrni ezt a majd elkövetkezendő négy elemet ? Mert ugye a levegő még nem volt . Na de majd aztán ?

Totu Töredék 2009.08.13. 09:00:39

Volt már szél.
Az igazság, az őszinteség kötődik a legszorosabban hozzá.

Viszont a földre nem emlékszem... stabilitás, állandóság. Ez a két talán legjellemzőbb...

A tűz pedig talán a koncentráltság, a felesleges elhagyása... de ez még egy nagyon felületes megfogalmazás.

Avia 2009.08.14. 20:58:58

Hát ez aranyos volt, ahogy elkezdted! Tényleg lehet, hogy minden elemnek megvan a maga korszaka, ha jön a pusztíthatnék, akkor ne tartsd vissza! :-) Van úgy, hogy előbb le kell tisztítani a terepet azért, hogy valami újat építsünk! Nem tudom van-e a korszakokon túl, jellemző eleme valakinek, de nekem mindig leginkább szél-szerűnek tűntél eddig, persze ez szubjektív. Föld Totura -amennyit én láttam belőled- én sem emlékszem. A levegő elemről nekem mindig valamilyen művészit tevékenység jut még eszembe, és ha rád gondolok, akkor is folyton ez ugrik be, zene vagy képzőművészet...valamilyen erőteljes egyéni önkifejezési mód.

fortis 2009.08.15. 19:47:51

Amúgy eszembe jutott még , ha az ember életét felosztanánk , akkor valahogy így tenném melléjük az elemeket .
Gyermekkor .Szél , azaz álmodozás
Kamaszkor , tűz , tombolás
felnőtt kor : föld , ragaszkodás az anyagiakhoz , az élethez , családhoz , matériához
Öreg kor : levegő , álmodozás Istenről , a kezdetekről , légiesség .az anyagiasság elengedése .

biz 2009.10.06. 09:48:45

Érdekes ez a fajta megközelítés,de van benne valami!Átgondoltam és rám is igaz,de rám inkább igaz az hogy egy nap akár többször is változik! Ha utólag akarom párosítani akkor:
szél: föl vagyok pörögve,jövök megyek,...
Föld:nagyon higgadt,nyugodt,már már mélabús vagyok
Tűz:feszűlt,ideges,robbanékony..
Víz:feszülten,érzékenyen hagyom hogy az áramlatok sodorjanak,de nagyon érzékeny vagyok minden csobbanásra,és akár egy apró csobbanástól hatalmas hullámokat gerjesztek!
süti beállítások módosítása