Töredékek

Ez a blog azértjött létre, hogy egyfajta közös gondolatláda legyen, tele mély gondolkodású emberek gondolataival, tapasztalataival. Nem az a fajta ezotéria folyik itt, amit a legtöbb/és még egyre több/ ilyen helyen látok. Itt nem különleges képességekről van szó. Ez a józan ész és az őrület határán egyensúlyozó, teljes és tudatos gondolkodásra törekvő eszmecserék helye.

Aktív témák

  • Corine (törölt): talán egyszer megint özönleni kezdenek. :D sőt biztos... sok mindent élsz majd még át, és sok mind... (2012.09.13. 18:51) The End
  • euro_állás: Sajnos ez mindig így volt és mindig is így lesz valószínűleg, hacsak be nem következik egy gyökere... (2012.01.08. 18:37) Nyomda
  • Nefer11: @Nefer11: széttttírom magam akkor hát kezdem, de majd későbbb :) (2009.11.09. 17:10) ÜZENŐFAL
  • Totu Töredék: Biz. :) Nem mondtam, hogy eltávolodtam a blogtól, csak a tartalom frissülését adtam a TI kezetekb... (2009.10.23. 09:52) Kryon rovat I.
  • Totu Töredék: biz. tégy nekem egy szívességet: posztolj. :) Látom, hogy van mit megosztanod. Ha azt látom, hog... (2009.10.09. 14:05) Az ember
  • biz: Pontosan ezt érzem én is mint te Totu!Az a legnagyobb bajom,hogy ebben az anyagias világban nem tu... (2009.10.09. 09:30) Amikor már nem a fent és a lent jelenti a küzdelmet...
  • biz: Sajna nem tudom pontosan ki,de azt mondta hogy amikor olyan álapotba kerülsz amikor semilyen érzés... (2009.10.06. 10:02) Körbetekintés

Címkék

Amikor már nem a fent és a lent jelenti a küzdelmet...

2009.07.18. 23:16 | Totu Töredék | 8 komment

Elgondolkoztam, és eszembe jutott valami.

Sokmindenhez van tehetségem, sokmindent csinálhatnék. Mégsem érzem az életemet érdekesnek. Nem látom, hogy ezt a rengeteg adományt, lehetőséget hol tudnám kihasználni. Pontosítok. Bármelyikre támaszkodhatnék, szerezhetnék velük előnyt, használhatnám jóra, rosszra, de minek? Nem láttam még olyan célt ebben az életben, ami indokolta volna bármelyik használatát.

A céljaink szülnek eszközöket, nem mi magunk, vagy valamilyen entitás, ami felettünk áll...

Én sosem láttam magam felett vagy alatt entitásokat. Csak magam mellett.
 

 

Talán egy újabb lépést tettem afelé, hogy a Sólyom nyomdokaiba lépjek...

Elvégre is felismerni, hogy nem vagyunk behatárolva ebben a világban, hogy a világ is és mi is határtalanok vagyunk, egy lépés a valóság illúzió mivoltának leleplezésében.

A bejegyzés trackback címe:

https://shards.blog.hu/api/trackback/id/tr21253940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Avia 2009.07.22. 00:23:02

Kicsit lezárásnak tűnt a bejegyzés végén a következtetésed, azért remélem nem baj, ha leírom, ami eszembe jutott.
Ha jól értettem itt a hivatásra gondoltál. Írtad, hogy nem láttál „még olyan célt…”. Eddig úgy vettem észre, hogy az emberek két okból szoktak választani, akkor, ha pl. otthont, családot akarnak, és igazából ez a cél, a munka pedig eszköz. Aztán vannak a mániások, mint mondjuk én is, akik bármibe időt energiát tudnak ölni, még akkor is, ha nincs értelme, csak az a lényeg, hogy közben jól érezzék magukat. Nagy szerencse, ha a kettő össze is találkozik.
Én is eddig azt szűrtem le rólad, hogy elég sok olyan dolog van, amiben kiemelkedő lehetsz, bármibe belefoghatsz, és az is jó, ha érzed, hogy amit választasz, abban jó leszel!
Arról viszont nem írtál, hogy maga az öröm cél lehet-e. Persze biztos van olyan közösség, ahová direkt a játék, és jóérzés kedvéért jársz, de a munkában is elfogadnád a játékot? Mennyire reális számodra, hogy lehet olyan munkád, ami neked a legjobb játék? Azért kérdezem ezt, mert sokszor a körülmények, vagy a családi hagyományok miatt azt gondoljuk, hogy a munka az munka, nem móka kacagás, és amikor választanunk kell, akkor emiatt a gondolat miatt, jópár lehetőséget egyből ki is zárunk, de így a fennmaradók nem biztos, hogy örömöt fognak okozni, bármelyik mellett döntünk is. Írtam már erről egyszer, van egy játék, ezzel le is lehet mérni, hogy benned mennyire működik ez az öncenzúrázás. Ha benne vagy, egy papírra írd fel azokat a dolgokat, amik gyerekkorodban érdekeltek, amiket meg szerettél volna valósítani, vagy ami lenni szerettél volna. Bármilyen őrült ötlet jó, az a lényeg, hogy felidézd a régi, vágyat és örömöt. Érdekes élmény hidd el, és sok ötletet kaphat az ember egy ilyen listából!

Totu Töredék 2009.07.22. 09:04:49

Köszönöm, Avia! :)

Ez igazán bölcs és tartalmas hozzászólás volt! Tiszta szerencsém, hogy ilyen emberek vesznek körül. :)

Avia 2009.07.22. 22:42:30

Te is tigris tojást vacsoráztál vagy mi van? :-)

Totu Töredék 2009.07.23. 13:44:48

@Avia:
Szia!

Nem értem. Felvilágosítanál, mire gondolsz? Nem ismertem ezt a mondást, ha ez egy mondás akart lenni.

Bocsi.

üdv,
Totu

Avia 2009.07.23. 23:26:26

Azt hittem felbosszantottalak a hosszú rizsámmal. Félreértettelek, bocsánat.

Totu Töredék 2009.07.26. 23:09:31

@Avia:
Hát, akkor azt kell mondjam, nagyon kialakult körülöttem a mogorva öregember képe. Pedig nem akartam. Komolyan gondoltam, hogy örülök a hozzászólásodnak! :)


Vagy nem is mogorva öregember, hanem olysvalaki, aki nem bírja a kritikát, meg mások véleményét... de nem érzem magam ennek a típusnak. Dolgozni kell ellene, hogy ne ilyennek lássanak.

Köszönöm, Avia! :)

üdv,
Totu

fortis 2009.07.27. 07:08:04

Valami célnak pedig lennie kell , különben minek tapossuk itt a sarat ?Nagyon tetszett Avia hozzászólása ezekről a gyermek kori gondolat emlékek felidézésével kapcsolatban , és miért is ne ?-jó kis célokat tűzhet ki az ember magának belőlük , ha már nincs más ötlet . A probléma ami leggyakrabban közbeszól , a sablon , amit az ember követ . Házasság , gyerekek , család , otthon , leggyakrabban ez a fő cél , bár amint a médiából láthatjuk ezek a célok egyre inkább kitolulnak későbbre , és egyre inkább a fő írányzat az önmegvalósítás . Háát nem tudom melyik a jobb , nekem is rengeteg vágyam és tervem volt , de a családalapítás valahogy elég korán elkezdett foglalkoztatni , így ebbe az írányba haladtam .
De ezek nem lehetnek fő célkitűzések ! Lennie kell mindenkinek valami személyre szabott feladatnak , amit végre kéne hajtani . A baj csak az , hogy ez a cél valahogy mindig rejtve volt , lehet azon kéne elgondolkodni , hogy lehet a titokhoz hozzájutni , hmm , bár lehet mindennek meg van a saját ideje és helye , addig meg tapossuk csak tovább a sarat .

biz 2009.10.09. 09:30:17

Pontosan ezt érzem én is mint te Totu!Az a legnagyobb bajom,hogy ebben az anyagias világban nem tudom pénzé "tenni" a sok tudásom! Ha másokon kell segíteni akkor minden rendben van,sikerül is,ez azt jelenti hogy más baját ,problémáját megtudom oldani de a sajátomat nem!A másik hogy mind azt a jót amit megtudnák tenni azt nem tudom végrehajtani,egyszerűen nem találom meg azt módot!Ha látok is ahhoz pedig pénz kellene,amiből meg nekem nincs!Örülök,ha a család kitud lábalni a gödörből!
Egyszerűen tanácstalan vagyok!
Volt már olyan,hogy elakartam "felejteni" a képességeimet,olyan legyek mint a többi,de nem ment!
Azon is gondolkodtam:ha itt (ezen az oldalon) megtalálnánk a közös frekvenciát,akkor lehet közösen kitudnánk találni olyan megoldást,amiben "kiélhetnénk" képességeinket,úgy hogy az nem menne a fizikai létfenntartásunk rovására,viszont hasznosat tennénk!
süti beállítások módosítása