Töredékek

Ez a blog azértjött létre, hogy egyfajta közös gondolatláda legyen, tele mély gondolkodású emberek gondolataival, tapasztalataival. Nem az a fajta ezotéria folyik itt, amit a legtöbb/és még egyre több/ ilyen helyen látok. Itt nem különleges képességekről van szó. Ez a józan ész és az őrület határán egyensúlyozó, teljes és tudatos gondolkodásra törekvő eszmecserék helye.

Aktív témák

  • Corine (törölt): talán egyszer megint özönleni kezdenek. :D sőt biztos... sok mindent élsz majd még át, és sok mind... (2012.09.13. 18:51) The End
  • euro_állás: Sajnos ez mindig így volt és mindig is így lesz valószínűleg, hacsak be nem következik egy gyökere... (2012.01.08. 18:37) Nyomda
  • Nefer11: @Nefer11: széttttírom magam akkor hát kezdem, de majd későbbb :) (2009.11.09. 17:10) ÜZENŐFAL
  • Totu Töredék: Biz. :) Nem mondtam, hogy eltávolodtam a blogtól, csak a tartalom frissülését adtam a TI kezetekb... (2009.10.23. 09:52) Kryon rovat I.
  • Totu Töredék: biz. tégy nekem egy szívességet: posztolj. :) Látom, hogy van mit megosztanod. Ha azt látom, hog... (2009.10.09. 14:05) Az ember
  • biz: Pontosan ezt érzem én is mint te Totu!Az a legnagyobb bajom,hogy ebben az anyagias világban nem tu... (2009.10.09. 09:30) Amikor már nem a fent és a lent jelenti a küzdelmet...
  • biz: Sajna nem tudom pontosan ki,de azt mondta hogy amikor olyan álapotba kerülsz amikor semilyen érzés... (2009.10.06. 10:02) Körbetekintés

Címkék

Tisztánlátás

2009.03.19. 13:38 | Totu Töredék | 7 komment

Szerintem.

Sokan összetévesztik a távolbalátással. Távolba látni szerintem csak távcsővel lehet. Tisztánlátni egyész mást jelent.

Egy élmény, egy életérzés. Amikor nő bennünk egy apró gondolat, érzés. Egy tudás. Tiszta elme nélkül nem lehet megjósolni a kimenetelt. Csak a nyomás marad meg. Például: fuss!, bukj le! menni fog! ott lesz! nem lesz ott!

Többnyire ilyen elemi, ha meg nem az, akkor meg nem jut el az agyunkig. Ez többnyire mindnekiben megvan, ezért mondom azt, hogy tér és idő illúziók csupán. A különbség az érzékenységben akad, illetve a feldolgozóképességben. Nekem az érzékenység megvan, de a feldolgozással vannak bajaim. Túl zavaros az elmém (még), hogy mindezt le tudjam kezelni.

Sokszor tévesztjük ugyanis össze a saját gondolatainkkal, a saját fóbiáinkkal.

 

Tömören mondva: lehet a távolt fürkészni tisztánlátással, de ha nincs semmi tényszerű következménye, akkor vajmi kevés eredménnyel lehet eljárni. Itt ugyanis a tények számítanak. Szerintem.

 

Gyakorlati dolgok:

Nehéz ezt összefoglalni, mert ahány ház, annyi szokás. Van, aki mindenféle misztikusnak tűnő meditációt vet be, meg ilyesmi. Én inkább a puritánok közé tartozom, mert szerintem ezzel érthetjük meg legjobban a dolgok működését. Ha csak látni próbáljuk, nem értelmezni.

Pár alappillér van azért, bár elmondás alapján nehéz megérteni.

Az első az ellazulás, elmélyülés. Itt szoktak mindenféle meditációt javasolni, stb. Szerintem ahhoz, hogy igazán megértsük, pont hogy élő helyzetekben kell figyelni. Ezt azért mondom, mert lényegi információt sosem akkor kapunk, amikor eldöntjük, hogy "na én most itt információt fogok szedni", hanem amikor tényleg szükségünk van rá. Ez például dolgozat/zh írás közben fordulhat elő, vagy valamilyen jelentéskor. Vagy a kedvenc példám az utca. A legreálisabb közeg a gyakorlásra, mert hullámzó, reális helyzeteket teremt, ugyanakkor inkább tartalmazza magában a második alappillért.

A kapcsolat. Hülyén hangzik, de kell hozzá egyfajta ráhangolódás. Ezt el lehet érni x időnyi meditálással is, vagy egy pillanatnyi mélyrőljövő indíttatással is. Ez tipikusan aza pillanat, amikor tudom, hogy tudom. Ez is hülyén hangzik. Van itt a városban egy kereszteződés/Székesfehérvár/, ott például mindig sikerül az ellazulás, és eszembe jut körbenézni. Eddig semmi olyan nem jött, hogy ott helyben bizonyítékom lett volna erre, de sok lényegi felismerés ért pont ott. Érdekes lenne egyszer végiggondolni, hogy miért pont ott.

Szóval harmadik alappillér. A felismerés. Ehhez elvonatkoztatás kell. Mindentől, amit reálisnak érzel, vagy tartasz. Ez borzasztó nehéz tud lenni. Talán a legnehezebb. Meditációban ezt könnyebb, de ugyanakkor két(három) dolog szól a meditáció ellen:

1. Nehéz ide eljutni, mert a meditáció könnyen csaphat át testen kívüli élménybe, vagy tudatos álomba(nálam többnyire ez szokott bekövetkezni, ha átcsap valamibe), révén hogy magaddal van a legszorosabb kapcsolatod, nem pedig az általad vágyott dologgal.

2. Stresszhelyzetben könnyen elromolhat a koncentrációd, ha nem gyakoroltad.

3. (ez most nem jut eszembe, mert kicsit sietni akartam, később talán eszembe jut)

 

Tömören a valós helyzet nem hagy elszakadni, elrugaszkodni, tényszerű marad. Az itt szerzett benomyások szerintem valósabbak, mint egy meditáció során szerzettek. Már a külvilágra vonatkoztatva. Nehéz öszpontosítani, de gyakorlással sikerülhet stabil eredményt elérni.

 

Nem sikerült úgy leírni, ahogy szerettem volna, de remélem azért kicsit érthető volt. Ha van kérdés, szívesen elmondom a véleményem.

 

Címkék: parapszichológia

A bejegyzés trackback címe:

https://shards.blog.hu/api/trackback/id/tr271011913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortis 2009.03.19. 22:19:57

Hogyan érzel rá a hely energiájára ? Valami bizsergő érzés , vagy csak megérzés , hogyan ? Nos a tisztánlátásról még egy kicsit , vajon azt minek nevezzük , amikor az ember olyan dolgokat lát , amiket nem kellene ? Ez is ide tartozik ? egyszerű példa , mikor a fehér plafonon zöld rácsszerű akár mit lát az ember , és nem csak egy szempillantásra , hanem sokáig , amig csak nézi ?

Totu Töredék 2009.03.19. 22:39:19

Az első pillanatnyi érzés a letisztultság érzése. Ez egy mély sóhajjal elérhető. Egyszerűen kifújod a felesleget.
Ráérezni pedig a letiszult állapotban tudok, amikor ha csak pár pillanatra is, de levetkőzöm magam, és olyannak látom a helyet, amilyen.
Ennél jobban nem tudom megfogalmazni. Kicsit engedek az egó szorításából, és máris tódul az információ.


Bizsergést akkor szoktam érezni, ha valami támadásféle ér. Mintha egy láthatatlan pajzs rezdülne meg körülöttem.

Látni sosem kell. Látni lehet. Gondold át, hogy nem néztél -e sokáig valami élesen világító rácsszerű dologra előtte. A szem hajlamos az ilyen beégett dolgokat elég sokáig látni. Méghozzá zöldesen.
Egyébként meg a dolog attól függ leginkább, hogy volt -e valami információtartalma a számodra? Leginkább ebből lehet emgállapítani, hogy tisztánlátás volt -e, vagy egyéb vízió, vagy érzéki csalódás.

Szerintem. Persze én csak próbálkozó vagyok... nem szakértő.

üdv,
Totu

fortis 2009.03.19. 23:21:16

@Totu Töredék:
Érdekes lehet ez a letisztultság . Nem tudom talán valami hasonló lehet az is , amikor az ember ráhangolódik a részletekre . Tudod a tudatos álmodáshoz vannak gyakorlatok , hogy merülj el a részletekben . Ilyenkor megesik , hogy az ember képes másnak látni a helyet , mintha járókelőként csak egyszerűen nézelődni .
Szóval egy kicsit részletesebben , de amúgy lehet ez a szem valamiféle betegsége , hogy vannak időszakok , amikor minden tárgynak látható a körvonala , valóban úgy , mintha beleégne a szemedbe . De vannak olyan pillanatok , amikor nem létező , vagy nem látott tárgyak körvonalai látszódnak .
Jaj , ez a színes látás a tükörtechnika óta van , nem , nem kell egy pontba koncentrálni , és pillanat alatt előjön ez a képződmény , akár a tükörben . Na mindegy , majd egyszer valami kiderül .

biz 2009.03.27. 10:44:18

Totu én nem tudom hogy nem beszélgettünk a vándoron!?Vagy csak nem találtuk meg a közös helyet és elmentünk egymás mellett?!Mert...
Pontosan ezekről beszéltem! Fortis is többször megkérdezte mennyire biztos ez a látás! Hiába gyakorlom már húsz éve,még mindig nem vagyok én sem biztos az összes megérzésemben!Én abszolúte érzelmi alapon próbálom meg különböztetni a bizonyosságosat a bizonytalantól!Milyen érzés volt bennem amikor megéreztem,és az amit megéreztem igaz lett-e vagy sem,így az érzésfajtákat próbálom megkülönböztetni!Egyre több sikerrel!Most már nagyon sokszor vannak holtbiztos megérzéseim!Te hogy csinálod?Egyébként én is inkább a "világot" figyelem,és annak az érzelmi hatását magamon!

biz 2009.03.27. 10:57:04

A másik:nálam csak akkor nem "akar" működni,ha számokról van szó! (PECH)Szerintem,ha kellő képpen kezeled magát a stresszhelyzetet akkor megmarad a bizonyosságod is!Én ezt úgy oldottam meg hogy nem félek!Lesz ami lesz,ha ez van megírva...!De azért én amit tudok megteszek!Így nyugodt maradsz és nem veszíted el a képességeid! PL. autóval balesetveszély,vagy baleset,stb..!Nem szabad megijedni! Pl. amikor belevágtam a kezembe,az egészet nagyon higgadtan,és fegyelmezetten éltem meg!Olyan volt mintha a mátrixba kerültem volna!De komolyan!Nagyon sok gondolat futott át az agyamon,és válogathattam köztük,hogy melyik lenne a jó,annyi idő alatt míg a jobb kezemmel a balhoz kaptam!Így alig folyt el a vérem,és pontosan a megfelelő módon szorítottam el a vénám,és tartottam még 15percig amíg segítséget kaptam!Nem estem pánikba,erős voltam és határozott!Végig az altatásig éber tudatos tudatomnál maradtam!Így utólag nagy élmény és próbatétel volt,de azért ennyire fajsúlyút nem ismételnék meg!

fortis 2009.03.27. 14:46:46

@biz:
Erre a matrixos érzéshez nekem is volt már szerencsém , mikor a pilisből hazafelé a haverommal egymást előzgettük a motorral . Egyszer csak nem bírtam bevenni a kanyart és lefutottam az árok és az út közötti múrvás szakaszra . Vissza fölkaptatni nem tudtam , mert túl nagy volt a színt különbség , tudtam nagyon óvatosnak kell lennem . Hozzáértem a fékhez , hogy csak kicsit lassuljak , de abban a pillanatban már repültem is . Itt jött a matrix ez a pár másodperc szinte hosszú perceknek tűnt , láttam ahogy a motor mellettem repül és részletesen láttam mikor mi robban szét rajta , mi görbül el , mint egy sokszorosan lelassított felvétel . A bukástól vagy 15 méterre tértem magamhoz , de egy karcolás sem volt rajtam , csak a ruhámat kellett kidobni , mert az totál leégett rólam .

Totu Töredék 2009.03.28. 17:16:21

@biz:
engem ez a baleset nagyon érdekel, szerintem írd meg egy postba! :) biztos nagyon érdekes élmény.

egymás mellett elmenetel:
hát igen, én elég keveset tettem hozzá a vándorhoz. mármint post menyiségben. talán ha megvan a 200, akkor sokat mondtam. de még a 150 is sok. pedig már vek óta nézegetem...

a hogyan csinálásról később.

üdv,
Totu
süti beállítások módosítása