Töredékek

Ez a blog azértjött létre, hogy egyfajta közös gondolatláda legyen, tele mély gondolkodású emberek gondolataival, tapasztalataival. Nem az a fajta ezotéria folyik itt, amit a legtöbb/és még egyre több/ ilyen helyen látok. Itt nem különleges képességekről van szó. Ez a józan ész és az őrület határán egyensúlyozó, teljes és tudatos gondolkodásra törekvő eszmecserék helye.

Aktív témák

  • Corine (törölt): talán egyszer megint özönleni kezdenek. :D sőt biztos... sok mindent élsz majd még át, és sok mind... (2012.09.13. 18:51) The End
  • euro_állás: Sajnos ez mindig így volt és mindig is így lesz valószínűleg, hacsak be nem következik egy gyökere... (2012.01.08. 18:37) Nyomda
  • Nefer11: @Nefer11: széttttírom magam akkor hát kezdem, de majd későbbb :) (2009.11.09. 17:10) ÜZENŐFAL
  • Totu Töredék: Biz. :) Nem mondtam, hogy eltávolodtam a blogtól, csak a tartalom frissülését adtam a TI kezetekb... (2009.10.23. 09:52) Kryon rovat I.
  • Totu Töredék: biz. tégy nekem egy szívességet: posztolj. :) Látom, hogy van mit megosztanod. Ha azt látom, hog... (2009.10.09. 14:05) Az ember
  • biz: Pontosan ezt érzem én is mint te Totu!Az a legnagyobb bajom,hogy ebben az anyagias világban nem tu... (2009.10.09. 09:30) Amikor már nem a fent és a lent jelenti a küzdelmet...
  • biz: Sajna nem tudom pontosan ki,de azt mondta hogy amikor olyan álapotba kerülsz amikor semilyen érzés... (2009.10.06. 10:02) Körbetekintés

Címkék

Álbölcsesség

2009.08.10. 08:41 | Totu Töredék | 5 komment

Belefáradtam. Mindenki mondja a magáét, és nem érzem, hogy bárki észrevenné a másikat.

Újfajta látásmódot kaptam, de hirtelen értelmetlenné vált az egész "emberkedés". Ittnem a saját létemről beszélek, mert a tapasztalataim és a társadalom összevetése alapján én nem vagyok ember. Eddig se nagyon értettem, most aztán végképp nem.

 

Az a fórum, amit elindíotta számomra ezt a blogot, megint alulmúlta magát. Spritualitás helyett hitviták és vallási fórumok helyszíne lett. Mert ugye a vallás mindig egy olyan téma lesz, ami 

  1. vonzza az elszállt agyúakat
  2. mindig véresre lehet verni egymást "isten nevében" vagy az inkvizícióéban...

 

Van egy új kedvenc spiritualitásról szóló filmem. Biztos ismerik páran: Beszélgetések Istennel. Egy hasonló című könyv alapján készült, de sajnos az még nem került a kezembe... megjelent egyáltalán magyarul? ...

 

Ezt a filmet minden ilyen elszállt vagy agresszív hittérítőnek meg kell néznie. De nem csak nekik tudom ajánlani, hanem bárkinek, aki akar okulni egy kicsit. Az tetszik benne, hogy mindenféle dogma vagy hittétel nélkül közöl bölcs dolgokat, amit bárki tovább növeszthet magában.

És én ezt tartanám talán az egyik legfontosabb alapkőnek. Hogy építsen gyarapítson. Nem pedig saját elképzelések szerint leromboljon... hagyja ezt a lépést rám, különben nem lesz őszinte és örömteli az újjáépülés, hanem kínkeserves, félelemmel teli és hazug.

 

Még pár szó azokról, akik nem állnak olyan messze az én nézőpontomról, de mégsem tudják abbahagyni a gyerekes marakodást(a. és Z.). Ezeket az embereket jobban komolyan tudom venni, tisztelem is a véleményüket. Azt viszont nem látom szeretettel, amikor gyerek módjára "visszadobok, mert ő is megdobott" jellegű vitákat folytatnak értelmetlenül.

 

Nekik azt üzenem, hogy aki felveszi az ilyen emberek provokációit, az elismeri létjogosultságukat, és a csapdájukba esik.

 

Legnagyobb sajnálatomra mégis azok az emberek buknak ezen a legnagyobbat, akik szerintem a legjobb úton járnak. Persze ez már megint szubjektív. De ezt egó nélkül tudom mondani.

 

Megyek olvasni, hátha megértek valamit...

A bejegyzés trackback címe:

https://shards.blog.hu/api/trackback/id/tr951299711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Avia 2009.08.11. 22:53:24

Nem tudom konkrétan volt-e erről szó a fórumon, mert nem tudok mindent elolvasni, de úgy láttam nem kizárólag Római Katolikusok írnak ott vallásról. Aki pl. a Jehova Tanúi egyházhoz tartozik, annak természetes érzés lehet a "térítés". Van aki könnyen átsiklik felette, (engem pl. hidegen hagy) de előfordulhat, hogy aki őszintén szeretné érteni, és átérezni a vallásos emberek békéjét, az beleszól egy ilyen vitába, mert keresi az igazságot, ami talán ott van benne. Ki tudja ott lehet-e, ki tudja merre kell keresni...egyszerűen lemondani róla, nem mindig könnyű.
Azt hiszem fel kellene vetni más témákat is, beszélgetni konkrét dolgokról, és akkor a parttalan viták idővel elülnének. Na persze bagoly mondja, mert engem pl. régóta érdekel az ESP jelensége, kaptam is egy barátomtól támpontokat, hogy hol kezdjem az olvasgatást, de máig sem volt időm utána járni ezeknek. De azért bízom benne, hogy , ha lesz majd aki előáll érdekes témákkal, akkor visszaterelődik a fórumunk a régi rendes kerékvágásába.
A filmet amit ajánlottál még nem láttam, de érdekesnek tűnik az alapján, amit írtál róla, szóval igyekszem mielőbb megnézni!

Totu Töredék 2009.08.12. 13:44:19

Helló! :)

Újfent ksözönöm!

Az utóbbi időben a tűz lételemét élem meg. A föld és a víz már megvolt, most a tűz jön. A minap jutott eszembe, hogy nagyon heves, nagyon "pusztító" gondolataim vannak, le akarok rombolni mindent, ami nem kellő, akadály vagy kártékony az életemben.


Ezt igazolja be nekem a kommented, és örülök neki.

Azt hiszem most ki kell élnem magamban a "dühöt", a haragot egy újabb szinten, hogy aztán tovább léphessek rajtuk.

üdv,
Totu

fortis 2009.08.12. 19:19:16

@Avia:
Hát igen , minden és mindenki változásban van . Te meg jól el is különíted ezeket magadban . Hmm tényleg érdekes !

fortis 2009.08.12. 19:21:57

Amúgy egy kicsit én is úgy érzem , hogy az ember leginkább magával szeret foglalkozni , minden más körülötte csak körülmény és minden az én körül forog . Ezért tűnik neked annyira úgy , hogy az emberek elsiklanak egymás fölött . Számomra meg ezért tűnik úgy , hogy hiába a tömeg , az ember mindig ott magában csak egyedül .

biz 2009.10.06. 09:56:23

Pontosan ezért is hagytam ott én is!Vagy többekközt,de én nem mennék bele mit miért mert akkor itt is azzal foglalkoznánk!Szerinte csak akkor említsük meg a vallás bármelyik ágát,ha példának hozzuk föl,vagy valamelyik szegletével adódott problémánk!
Szerintem mindegyik kezd nagyon elavúlt lenni,egymásban kellene hinniük az embereknek!
süti beállítások módosítása